... női huncutságok... magamról, a világról...

2012. október 17.

Propolisz

Először is, nézzük meg mi is ez a propolisz...
A propolisz vagy méhszurok olyan gyantás, ragacsos anyag, amelyet a dolgozó méhek a kaptár védelmére, a betolakodó baktériumok és egyéb kórokozók ellen gyűjtenek.
Ragadós, sárgásbarna, kellemes illatú anyag, melyet a fák rügyeiről, fiatal ágairól, levélnyeleiről gyűjtenek be a méhek, átalakítják, azután a kaptárak tömítésére és fertőtlenítésére használják.
A tiszta propolisz kimagaslóan hatékony elemekből áll.
Legfontosabb és legtömegesebb alkotórészei a flavonoidok.
További fontos hatóanyagok: kalkonok, terpén, vitaminok: B1, B2, B6, C, E,  aminosavak, enzimek, ásványi elemek : K, Na, Mg, Al, P, Si, Va, Co, S, N, Zn. Bizonyítottan tartalmaz ferulasavat, amitől baktériumölő és baktériumfejlődést gátló hatású (külsődleges felhasználás esetén).

Felhasználási formái:
A leggyakoribb formája a tinktúra, amely egy tömény alkoholos oldat.
Sötétbarna színű, mézes-alkoholos illatú és ízű folyadék.
Használható belsőleg (ecsetelésre vagy lenyelve) és külsőleg is.
Limonádéba, vízbe, kockacukorra, teába vagy egy kanál mézre csepegtessük. Fogyasztása nemcsak kellemes, üdítő érzetet kelt, hanem hasznos is.
A propolisztinktúra adagja naponta kétszer (reggel és este lefekvés előtt) 15-20 csepp.
Főként antibakteriális, gomba- és vírusölő, valamint gyulladásgátló hatását fejti ki ilyen formában (légúti, húgyúti betegségek, fertőzések, influenza, gyomorfekély stb.)
Ezenkívül fokozza a sejtlégzést, daganatellenes, fájdalomcsillapító, növeli a sugártűrő képességet, semlegesíti a mérgeket, vérnyomáscsökkentő, élénkítő hatású, és növeli a szervezet ellenálló képességét.
Készítenek propoliszos kenőcsöt is.

A tinktúra elkészítése :
100 g, 80-96%-os alkoholhoz, jégszekrényben tartott "dermedt" propoliszból 20 g-ot reszelünk.
Az alkoholt a propolisszal együtt 30-40 °C-ra felmelegítjük és jól összerázzuk.
Ezt a műveletet egy héten át többször (6-7-szer) megismételjük.
Végül az oldatot állni, ülepedni hagyjuk, majd óvatosan leöntjük a tiszta részt.
Tisztán, vagy alkoholos tinktúraként (így akár 2 évig is eltartható).
Adagolása 20%-os tinktúra esetén, testsúlytól függően naponta 60-90 csepp.
Forrás:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Propolisz

Ez pedig már a saját készítésű propoliszom:


... itt szépen látszik, ahogy elkülönül a propolisz az üvegben a "szárazanyagtól".

Szóval a nyáron én is szereztem propoliszt, és készítettem belőle tinktúrát.
Már egy hete szedem, és tisztán érzem a jótékony hatását.
A múlt hétvége elkaptam valami vírust, amitől fájt a torkom, náthás lettem, és fájt mindenem.
Amit tapasztaltam, az az, hogy 3 nap alatt szinte teljesen elmúltak a betegség tünetei!
És biztos vagyok benne, hogy a propolisz hatása volt, mert más gyógymódot nem alkalmaztam.

Azt tehát bátran kijelenthetem, hogy elkötelezett híve vagyok mostantól ennek a csodaszernek!!
Mindenkit bíztatok, hogy az őszi-téli időszakban éljen vele, hisz remek immunerősítő csodaszer!!

Ja, és egyáltalán nincs rossz íze... én még szeretem is.:)

Nincsenek megjegyzések: