... női huncutságok... magamról, a világról...

2011. június 3.

Ajakápolás

Ajakápolás...
Igen, igen!! Törődnünk kell bizony az ajkunkkal is.A múltkor írtam a nyári arcvédelemről, és akkor kimaradt az ajkak ápolása.
Nem csak télen kell ápolni a széltől, hidegtől kicserepesedett szánkat, de nagyon fontos hogy ilyenkor, nyáron is fokozottan odafigyeljünk rá.
Mivel nagyon vékony bőrréteg van az ajkakon, meg kell védeni a napsugárzás hatásaitól.
Nem szeretnénk ugye, ha nem helyes kis csókos ajkunk lenne ? ;)
Na és persze még a rúzs is nagyon csúnyán mutat rajta... azaz sehogy sem...

Lássuk hát, mit is tehetünk az ajkainkért:
- Ajánlatos időnként egy fogkefével finoman átmasszírozni, ez eltávolítja az elhalt hámsejteket, és frissíti a     vérkeringést is.
- Lehet időnként egy kis mézes-cukros, vagy olivaolajos-cukros házi ajakradírral nagyon! finoman átdörzsölni.
- Vagy csak egyszerűen mézet kenünk rá, és kis ideig rajtahagyjuk... (már amennyiben nem nyalogatjuk le közben..) .. ez nagyszerűen táplálja, hidratálja a vékony bőrünket.
- És természetesen használjunk SPF-el ellátott ajakápolót, ami véd a káros UV sugarak ellen.
Hogy mi az az SPF? Sun Protection Factor = napfényvédelmi faktor
Nagyon fontos még a megfelelő belső hidratálás, ami napi kb. 2 liter vizet jelent optimális esetben.

Az ajakápolókból rengeteg fajta kapható, mindenki megtalálhatja azt, ami neki a legjobban beválik.
Nem mondom, hogy elsőre sikerülni fog, mert nem mindegyik adja meg a kívánt hatást.
De megéri kikísérletezni!
Én nemrég akadtam rá a Blistex ajakápolójára -egyszerre két fajtáját is beszereztem-,  mindkettő SPF 10-es, és nagyon jól hidratál. Az ára sem vészes, a kettő kijött egy 1000ből.
Elég naponta kétszer bekenni vele a számat, és teljesen jól látja el a feladatát.

Az előbbi sima ajakápoló, a második pedig ajaknyugtató krém. Kicsit mentolosak, és én nagyon szeretem őket.

És még egy kis plusz:
Vigyázz, mert a szájfények, tartós rúzsok nagyon szárító hatásúak!
Inkább használj hidratáló rúzsokat...
És ne nyalogassuk, a szánkat, mert az is nagyon szárítja...
...és persze ne rágcsáljuk. Ha mindenképpen szeretnénk  csábosabbá tenni az ajkakat szájfénnyel , keressünk SPF-es szájfényt.
Pl. az Essencenél találhatunk ilyet is, a Sun Club termékek között.

Egy kis válogatás:
Bioderma Photoderm Max ajakápoló SPF 50+

Mypa ajakápoló SPF 15

Sundance Lippenpflegestift SPF 20


Carmex Original Stift SPF 15

Labellót csak azért nem válogattam be, mert az nekem nagyon rossz volt, szárazabbá tette az ajkaimat, mint előtte volt...

Nincsenek megjegyzések: