... női huncutságok... magamról, a világról...

2011. július 15.

Eszter

Eszter a múltkoriban megkérdezte tőlem, hogy mit is főzök mostanában.
Ilyenkor nyáron nagyon szeretek wokban  főzni, mert hamar elkészül benne az étel, és már tálalhatok is az éhes népnek. Tehát leginkább ezt használom.
De mivel épp gasztroválságban élek, azaz nincs se kedvem, se ihletem nagyon a főzőcskézéshez, gondoltam nézek pár ígéretesnek tűnő receptet.
Igyekeztem, hogy tényleg gyorsan elkészíthető ételek legyenek, mert ki szeret a kánikulában a forró tűzhely mellett ájuldozni.

fotó: kicsivu

Wokban sült padlizsán barnarizzsel

recept:Kicsivu.hu

Hozzávalók:

1 padlizsán
néhány ek. olaj (pl. szezámolaj)
2 gerezd fokhagyma
2,5 cm gyömbér meghámozva
2 dl forró víz
1 csomag tofu
2 ek. világos szójaszósz
1 ek. rizsecet
2 tk. barnacukor
1 ek. kukoricaliszt
2 ek. víz
3 szál újhagyma zöldjével együtt apróra vágva

A padlizsánt meghámozzuk (akit nem zavar a héja, rajta is hagyhatja), hosszában kb. 1 cm-es szeletekre vágjuk, és kb. 2 cm x 4 cm-es hasábokat vágunk belőle. A fokhagymát és a gyömbért is apróra vágjuk, a tofut vékony csíkokra szeleteljük.

Egy wokban felhevítjük az olajat és rádobjuk a padlizsándarabokat, kevergetve erős lángon kb. 5-6 perc alatt barnára sütjük. Majd kevés vizet is adunk hozzá és néhány percig pároljuk, majd egy tálra kiszedegetjük.

Egy kevés olajat öntünk a wokba és pár perc alatt, folyamatosan kevergetve megpirítjuk rajta a fokhagymát és a gyömbért. Hozzáadjuk a forró vizet és a tofut, majd hozzákeverjük a szójaszószt, a rizsecetet és a cukrot is. Beledobjuk a felaprított újahagymát is, majd a 2 ek. vízzel elkevert kukoricalisztet is. Pár percig főzzük és kész is van.

A barnarizst kuktában főztem meg hozzá dupla adag vízben, 40 perc alatt lett kész.

--------------------

fotó: kicsivu


Brokkolipesztós farfalle


Hozzávalók:

40 dkg farfalle (pillangótészta)
1 kis fej brokkoli
2 gerezd fokhagyma kisebb darabokban
2 dl olívaolaj
5 dkg parmezán
1 kis csokor petrezselyem felaprítva
1 marék dió szárazon megpirítva (eredetileg fenyőmag)

frissen őrölt bors

A brokkolit megtisztítottam, kis rózsákra szedtem és forró, sós vízben 8 percig főztem. Hideg vízzel leöblítettem és egy nagy keverőtálba raktam. Hozzáadtam a fokhagymadarabokat, a reszelt parmezánt, a felaprított petrezselymet és a diót, sóztam, borsoztam és az olívaolajjal együtt egy botmixerrel pürésítettem. 3 ek. tésztafőzővízzel hígítottam, majd összeforgattam az al dentére főzött tésztával. 

Folyt.köv.

Nincsenek megjegyzések: