... női huncutságok... magamról, a világról...

2012. május 31.

Rózsavíz


Vasárnap rózsavizet készítettem.
Már régen készültem rá, mostanra pedig lett a futórózsámon annyi virág, hogy érdemes volt neki állnom.
Szegénykét jól megkopasztottam, csak a bimbókat hagytam rajta.
Azóta már készítettem arckrémet is, amibe víz gyanánt ez került.
Fantasztikus krém lett belőle!!
Így készült:

Rózsavíz készítése

 Vegyszermentes, lehetőleg illatos rózsáról leszedjük a szirmokat, és annyi desztillált vizet öntünk rá, amennyi ellepi.
/ ha hajnalban, vagy kora reggel szedjük le, az a legjobb...
Ezután gőz fölött fél óráig melegítjük, vigyázva, ne forrjon fel.
Majd hagyjuk kihűlni, és 1 éjszakára szirmostól a hűtőbe rakom.
Másnap leszűröm, és használható is.
Hűtőben kb. 1-2 hétig tárolható.

Tipp:
Én a rózsavizet adagonként lefagyasztom, hogy legyen télen is mihez nyúlni.

Ilyenre fakult, mikor kész lett:

És ilyen lett a rózsavízem:

De mire is jó a rózsavíz?
Egyiptomban Kleopátra is jól ismerte már a rózsavíz jótékony hatását, rendszeresen fürdött rózsavízben.
A rózsavíznek számos pozitív egészségügyi hatása is ismert, segíti az emésztési problémák kezelését, csökkenti a keringési zavarokat, valamint vitaminok forrása is...
Pl. A, B, B3, C, D és E-vitamin.
Sejtregeneráló, hidratáló, feszesítő, ránctalanító hatása van.
A rózsavíz önmagában is igen hatékony tonizáló, tisztító és frissítő szer.
Arctonicnak, lemosónak is kiváló.

Ha valakinek nincs lehetősége saját rózsavizet készíteni, beszerezheti drogériákban, bioboltokban is.


Ilyen szépséges virágokból készült az enyém.:)

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Annyira "irígykedem"hogy te ilyeneket tudsz!
Lehet,hogy én is készítek rózsavizet a rózsáimból......viszont saját célra úgy készítenék én is szappant,de azt sem tudom hogy kezdjek hozzá.Tudom van egy csomó blog erről,de rossz vagyok,nincs türelmem végigolvasni,meg már mindegyik recept olyan bonyolult...nincs valami tökegyszerű levendulás szappan recept?Vagy olyan ami extra allergén bőrre való?

Judilla írta...

Emőkém, el kell keserítselek, mert ez a szappanosdi nem nagyon fog menni, ha nem olvasol utána.
Azt azért lássuk be, ez bizony kémia, és nem árt tisztában lenni fontos dolgokkal.
De megéri ám elolvasni, esetleg kijegyzetelni a dolgokat!
Rengeteget lehet tanulni belőle, és hidd el, kell is...
Ennek ellenére én annyira izgultam az elsőnél, hogy csak na.:))
Én pedig nagyon szívesen segítek, ha úgy döntesz belevágsz mégis.:)
Mit szólsz?

Rózsavizet feltétlenül csinálj, gyönyörű lesz a bőröd tőle!

Névtelen írta...

Úgy nem lehet,hogy leírsz egy egyszerű receptet és hogy mire kell figyelni,mint egy kajánál például?

Judilla írta...

Leírni leírhatok...:))
Csak a felelősség a tied!
Legalább nézzél videókat a készítés menetéről.
pl. ezt:
http://judix.blogspot.com/2011/12/levendulas-szappan-keszites.html
De venned kell lúgot, azaz NaOH-t.
Kellenek olajok. Ez attól függ, hogy milyenekből szeretnéd a szappant.
Van mondjuk otthon pálma, kókusz, olíva olajad?
Esetleg szezám, mogyoró, szőlőmag?
Segítem megcsinálni a receptet, ha elszánod rá magad!!

Névtelen írta...

aha.........olíva olajam van.és milyenekből szeressem a szappant?fürdeni szeretnék vele,és pl valami kamillás,vagy levendulás szappan vagy nem tudom melyik talán a csalán?Jó az allergén bőrnek.Lúg az endelhető arról az oldalról,vagy vehetek valahol?

Judilla írta...

Lúgot a József krt. Azúr boltban vehetsz.
A kamillás szappan kissé szárító, inkább a csalánt válaszd, vagy a levendulásat.
Aztán fontos e neked, hogy habzó is legyen a szappanod, vagy ez nem fontos, és elég ha krémes?
És milyen típusú a bőröd?