... női huncutságok... magamról, a világról...

2011. november 1.

Itt

Itt van az őszi-téli időszak, és ilyenkor máshogy kell gondozni a bőrünket, mint nyáron.
Magamon is észreveszem, hogy megváltozott a bőröm tapintása, és sokkal szárazabb, érzékenyebb lett.
Nyáron jobbak a könnyű hidratáló krémek, de ilyenkor már nem biztos, hogy elég.
Kicsit táplálóbb, gazdagabb krémet célszerűbb választani.
Akinek nyáron nem kellett, az valószínű ilyentájt kezdi újra használni a testápoló krémeket.

Én még mindig a saját készítésű körömvirág krémemet használom azzal a különbséggel, hogy egy helyett napi kétszer kenem be vele az arcomat.
Egyébként abszolút bevált, hamar beissza a bőröm, és smink alá is tökéletes.
Zsírossága ellenére egy darab pattanás, vagy más efféle csúnyaság sem alakult ki az arcomon.
Most testápolónak is ezt használom, és mellé kiegészítőnek a saját készítésű olívás szappanom is remekel.
De ha valakinek nincs házikencéje, jól teszi ha alaposan feltérképezi a kínálatot, és a bőréhez  legjobban  illő terméket választja.
Én bátran ajánlom az olcsóbb árfekvésű Ziaja krémeket, nekem anno, míg nem volt házikencém,  nagyon beváltak
Nagyon sokan dicsérik a finomítatlan Shea vajat, amit arca, és az egész testre is lehet használni. Vagy esetleg a kókuszvajat is ki lehet próbálni.
Ezekben nincs semmiféle mesterséges anyag, érzékeny bőrűeknek kíváló lehet.

Mostanában kezd divatos lenni, és elterjedni a testvaj. De mi is ez egyáltalán?
Ez egy gazdag, tápláló hatású testápolókrém, puha vajra emlékeztető állaggal. A test melegétől megolvad, és azonnal beszívódik a bőrbe.
Az általános testápolókhoz képest sűrűbb az állaguk, mégsem kelt zsíros hatást.
Szerintem egy próbát megér a kipróbálásuk.
Én most tervezek egy házi készítésű testvajat készíteni.... mert nagyon kíváncsi vagyok rá.

Az arcunkat is érdemes hetente egyszer leradírozni. Erre nagyon hatásos a cukor-olívaolaj keverékéből készített bőrradír.
Használhatjuk az egész testre, és még a szánkra is. Hűtőben jól el van 2-3 hétig is.
/persze ne feledkezzünk meg a testünk többi részéről sem...
Ha pedig már megszabadítottuk az arcunkat az elhalt hámtól, kenjünk rá egy jó kis arcpakolást.
Házilag, a konyha kincseiből nagyon jókat lehet varázsolni.
Én pl. nagyon szeretem az élesztő-méz-tejszín hármasból készült pakolást. Teljesen újjá varázsolja a bőrömet.

Az ajkunkat is ápoljuk minden nap, hisz nagyon csúnya tud lenni egy repedezett bőrű, cserepes száj.
Ebből szintén házi készítésűt használok, de előtte legjobban a Blistex ajakbalzsama vált be.

És ne feledkezzünk meg a kezünk ápolásáról sem, hiszen nagyon hamar kiszárad ez a testrészünk is..
Jelenleg én ezt a krémet használom az sk. körömvirágos krémem mellett.


Most pedig adnék egy tanácsot:
Mindig nézzétek meg, milyen összetevőkből állnak a kozmetikai szerek, amiket meg akartok vásárolni.
Próbáljatok olyat választani, amiben nincsenek káros anyagok, és lehetőleg természetes alapanyagokból állnak.

Nincsenek megjegyzések: