... női huncutságok... magamról, a világról...

2012. február 8.

Madáretetés


Ugye nem feledkeztünk meg a madarakról?
Nagyon sokféle etetőt lehet kapni, de ha nem akarunk beruházni rá, akkor megteszi egy ásványvizes palack is.
Percek alatt elkészül, és tapasztalatból mondom, hogy remekül szuperál.


Nekem nincs kertem, de van erkélyem. Én ott etetek.
És meg kell hogy mondjam, annyira szeretjük nézni a kis jószágokat, ahogy csipegetik a magokat.:)
Volt olyan tél is, amikor csak simán, egy cserépalátétbe tettem a magokat, amit egy virágtartóra tettem fel.
Tökéletes volt úgy is.
De mivel etessük a madarakat...
Olajos magokkal.
Napraforgóval, de vigyázat, nem a sós-pörkölt bolti változattal!
Ebbe keverhetünk apró magvakat is, ilyen pl. a hullámos papagájnak, pintynek való magkeverék.
Én nem nagyon szerettem, hogy a szotyihéj beborítja az erkélyt, így a kenyérbe szánt tisztított szotyiból szoktam kirakni a madárkáknak.
Nem szoktak megsértődni, hogy nem törhetik fel a maghéjat.:))

Állati zsiradékkal.
Ezek lehetnek faggyúk, vagy cinkegolyók.
Semmiképp se adjunk viszont sós vagy kifőzött szalonnát.
És bármilyen meglepő, tehetünk ki Camembert típusú lágy sajtot is nekik.

Továbbá adhatunk a madaraknak :
almát
főtt rizst
tésztát
főtt zöldségeket

De semmiképp se tegyünk ki az etetőbe kenyeret, morzsát, mert ezek a madarak pusztulását okozhatják!

Ne csak a magasba tegyünk fel etetőket, hanem aki teheti, tegyen a földre, vagy a talaj közelébe is.
Hiszen nem minden madárnak megfelelő a magasba elhelyett madáretető...

És ne feledkezzünk meg a vízről sem!
Fagyos napokon pedig cseréljük a kitett tálkát.

Ja, és még valami...
Próbáljuk úgy elhelyezni az etetőket, hogy a vadászó macskák ne érhessék el.
Csúnya világot tudnak rendezni, ha elérik a madárkákat.

Nincsenek megjegyzések: