... női huncutságok... magamról, a világról...

2012. április 25.

Olívaszappan


Anita kérte, hogy  az olívaszappan receptemet osszam meg vele.
De úgy döntöttem, hogy inkább ide írom be, hátha valaki még hasznát veszi.

Erről a szappanról csak jót tudok mondani!
Csodásan puhává teszi a bőrt, utána egyáltalán nem kell testápolót használni.
Az viszont igaz, hogy nem nagyon habzik, inkább krémes habja van.
De ez nem gond szerintem...
Sok szappanos lánytól hallottam, hogy nyálkás a tiszta olívás szappanjuk.
Erről elmondhatom, hogy nem az.
Bár gondolom ez nagyban függhet az olívaolajtól is.
Én 100%-ban extra szűz olívaolajat használtam ennél a szappannál.
Arra sajnos már nem emlékszem, hogy melyiket.:(
Az is biztos, hogy megéri csak 3 hónap érési idő után használni.
Az enyém most 5 hónapos, és úgy veszem észre, hogy egyre jobb lesz, ahogy érik!!:))

Most tehát következzen a receptje:

100% Olívaszappan

Víz-olaj arány 29%-os

500 gramm extra szűz olíva olaj
145 gramm desztillált víz
64 gramm NaOH


Ennyi... illóolajat sem használtam hozzá.
5%-os S.Fattel számoltam a receptet.

2 megjegyzés:

Anita írta...

Nagyon köszönöm a többiek nevében is, akik hasonló vak szerelmbe este a szappanozással, mint én. Biztosan ki fogom próbálni! :)
Az érlelési időre pedig azt mondták nekünk a tanfolyamon a lányok, hogy minél régebbi egy szappan, annál jobb. Vagyis tényleg megéri várni. :) Ennél a szappannál úgy látszik, különösen.

Judilla írta...

Nagyon szívesen!!:))

Valóban ennél a szappannál különösen érezhető, hogy "jól áll neki az idő"...:))