... női huncutságok... magamról, a világról...

2012. május 28.

Spenótos lasagne

Mikor ezt a receptet kitaláltam (illetve hogy őszinte legyek összeollóztam 3 receptből), akkor féltem, hogy az én húsevő "fiaim" mit fognak hozzá szólni.
De felesleges volt a félelmem, mert borzasztóan ízlett nekik.
Ezért is írtam le, hogy mikor újra ilyet szeretnék készíteni, akkor meglegyen hozzá a receptem.


Spenótos lasagne

Hozzávalók.:
1kg spenót
1/2 kg túró
1 csomag lasagne tészta
2 dl tejszín

színes bors
szerecsendió
3 gerezd fokhagyma


Besamelhez:
vaj
liszt
tej
sajt - nálam 3 féle volt: trappista, füstölt karaván, és parmezán
bors


A megmosott spenótot vízben előföztem pár percig, majd leszűrtem.
Olajon megfuttattam a zúzott fokhagymát, majd beletettem a spenót leveleket.
Sóztam, borsoztam, és szerecsendiót reszeltem bele.
Kicsit pároltam, majd hozzáadtam a túrót, és botmixerrel összedolgoztam.
Ezután beleöntöttem a tejszínt, és kicsit pároltam még.
Eközben már a vajon meg pirítottam a lisztet, majd hozzáadtam a tejet.
Lassú tűzön gyakran kevergetve besürítettem, majd hozzáadtam a sajtokat, és ezzel is összefőztem.
NEM csináltam sűrűre a besamelt, hogy elég "híg" legyen a tészta megfőzéséhez!
Elővettem a legnagyobb tepsimet, és a legaljára besamelt öntöttem, majd a lasagne tésztát rakosgattam rá, erre a spenótos túrós tölteléket,  végül ráöntöttem a besamelt.
Így rétegeztem, míg el nem fogytak a hozzávalók.
A tetejére természetesen besamel mártás került.
200 fokos sütőbe tettem alufóliával letakarva, majd kb. fél óra múlva fólia nélkül sütöttem, míg szép aranybarna nem lett.


Nagyon finom, vegás kaja lett belőle.

Nincsenek megjegyzések: