... női huncutságok... magamról, a világról...

2012. szeptember 28.

Gandalf cowl

Tavaly télre egy nagyon cuki, bélelt, fülvédős horgolt sapkát vettem, amiben végre nem fázott a fejem.
A két fülvédőjéről helyes kis pomponok lógnak i-cord "zsinegen".

A múlt héten leltem egy olyan fonalat, aminek olyan árnyalata van, mint a sapkának.
Vettem hát belőle 4 gombolyaggal, itthon pedig gyorsan el is kezdtem egy nyakmelegítőt kötni.
Egy nagyon egyszerű mintát akartam hozzá, ezért a mackókötésre esett a választásom.

Mackókötés:
A szemek száma legyen osztható kettővel.
1. sor: 1 szélszem, * 1 ráhajtás, 1 szemet simán leemelünk, 1 sima *, 1 szélszem
2. sor: 1 szélszem, * 1 ráhajtás, 1 szemet simán leemelünk, 2 szemet simán összekötünk *, 1 szélszem.
A csillagok közötti részt ismételjük.


Mivel a fonal nagyon vastag,  kötőtűvel álltam neki, 32 szemmel....
Sajnos  8-as tűből csak egyenesem volt, így össze kellett dolgozni a két végét a sálnak.
Éppen ezért ideiglenes kezdéssel kellett kezdenem, hogy megmaradjanak a szemek, és könnyen fel lehessen újra szedni.

Ezt a technikát választottam hozzá:

Provisional cast on
http://www.youtube.com/watch?v=wlZ6D7SbpwY&feature=related

Mikor már majdnem elfogyott a fonalam, felszedtem a szemeket a másik végéről is,  és összeöltögettem a két végét.

Így:

Kitchener Stitch
http://www.youtube.com/watch?v=I7jIzwO5Nv4

Mérete: 32*32cm
Kötőtű: 8


A végeredmény pedig egy fantasztikusan meleg nyakmelegítő lett, amit akár vállmelegítőnek is lehet hordani...

És miért Gandalf?
Azért, mert amikor a Raverlyre felteszem, illik neki valamilyen nevet adni, nekem pedig a Szürke Gandalf jutott az eszembe a fonalat nézegetve.:)


Nincsenek megjegyzések: