... női huncutságok... magamról, a világról...

2011. május 28.

Május

Május kedvence nálam vitathatatlanul a hónapos retek volt....
Annyira szeretem ezeket az élénk piros gombócokat, hogy még az erkélyen is ültettem belőle a múlt hónapban.
Most pedig élvezhetem a friss retkeket... (majdnem bio retkeket...)
Persze a család ellátására nem volt elég, de az én örömre igen.:)
Naponta kihúzogattam a legkövérebbnek tűnő/ket/, és elégedetten elrágcsáltam.
Egyébként érdekes, hogy csak felnőtt koromban szerettem meg, de azóta viszont nagy köztünk a barátság.

A retek élettani hatása sem elhanyagolható.
Sok C vitamint, jelentős A- és B-vitamint, káliumot, foszfort és más nyomelemet is tartalmaz.
Csökkenti a koleszterinszintet,  javítja a vérkeringést, a kéntartalmú mustárolaja fertőtlenítő hatású.
Fogyókúrázóknak kifejezetten ajánlott, mert magas a rosttartalma, emellett kevés energiát hordoz.
Általában nyersen fogyasztjuk, de én már hallottam reteklevesről is.
Én általában magában rágcsálom el, vagy salátához használom fel.
Mivel tavasszal mindig ki vagyok éhezve vitaminokra, ezeket szeretem a legjobban.
Sok variációt kipróbáltam már, és mindig a saját fejem, és a hűtőm épp aktuális zöldségtartalma adta a receptet.
Most viszont a Kifőztük magazin májusi számából ajánlok egy jó kis salátát:
Pikáns saláta
Hozzávalók:
2 cs retek (kb. 12 db)
2 db kígyóuborka
1 db kaliforniai paprika
3 szál zöldhagyma
3 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál aprított kapor
1 teáskanál zöld fűszer
fél citrom leve
1 evőkanál méz
3-4 evőkanál fehérborecet
1 cs mini mozzarella

bors

A retket, az uborkát és a paprikát kockára vágjuk, a hagymát felkarikázzuk.
A zöldségeket tálba tesszük, hozzáadjuk a kaprot és a zöld fűszereket, sózzuk, borsozzuk. 
Ráöntjük az olajat, az ecetet, a mézet, a citromlevet és alaposan összekeverjük.
A mozzarellát felkarikázzuk és a salátához adjuk.

/ recept forrása ITT található

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szerintem ki fogom próbálni,a nagylányom nagyon salátás,köszi a receptet!