... női huncutságok... magamról, a világról...

2011. december 1.

Fűszeres kakaós linzer

Mivel már nagyon rövid az idő karácsonyig, elkezdhetjük a sütemények sütését.
Azokra gondolok, amik sokáig elállnak, vagy amelyeknek akár még jót is tesz a pihenés...
Ezeket fogom mostantól ide is postolni.
Sőt, a legtöbbet magam is elkészítem.
Ő az első választottam:


Fűszeres-kakaós linzer
Hozzávalók
30 dkg liszt
10 dkg porcukor
1 tk sütőpor
1 mk mézes sütemény fűszerkeverék
2 púpos ek kakaópor
1/2 citrom héja
20 dkg margarin
1 tojássárga
2 ek rum

Töltelék:
narancslekvár

Máz:
6 ek porcukor
1 ek citromlé
1 ek narancslé

Tetejére:
porcukor

Elkészítés
1. Először a száraz alapanyagokat, így a lisztet, porcukrot, sütőport, mézes sütemény fűszerkeveréket, kakaóport és a citromhéjat összekeverem, majd gyorsan belemorzsolom a margarint. Végül hozzáadom a tojássárgát, a rumot és jól összedolgozom. Türelmesen gyúrom, amíg szépen összeáll.
2. A tésztacipót fóliába csomagolom és 1 órát hűtőben pihentetem.
3. A tésztából levágok egy darabot, porcukorral hintett deszkán 1 cm vékonyra nyújtom.
4. Linzerkiszúróval ugyanannyi teli és lyukas formát szaggatok. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom.
5. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon pontosan 10 percig sütöm. Néhány percig hűlni hagyom a sütőlemezen, mert ilyenkor még nagyon lágyak és törékenyek.
6. A lyukas és a teli sütiket narancslekvárral összeragasztom, majd a lyukakba kanalazok még egy kicsit a lekvárból.
7. A máz hozzávalóit kikeverem, ha kell egy picit felolvasztom, akkor jó, ha sűrűn folyós. Kis zacskóba töltöm, melynek sarkán apró lyukat vágok és a szorosan egymás mellé helyezett linzerekre csurgatom. Végül meghintem porcukorral.

Recept innen


Ps:

Este meg is sütöttem, nagyon finom linzer lett belőle.

Mivel én nem 1cm vastagra nyújtottam, csak fél cm-re, így a a sütési idő is módosult.
200 fokon 8 perc alatt lett kész 1 tepsi.
Ja, és asszem 5 tepsit sütöttem meg, tehát rendes adag lesz belőle.
A rumot kihagytam, mert nem szeretem a rumos ízt.:).

Nincsenek megjegyzések: