... női huncutságok... magamról, a világról...

2011. december 2.

Tegnap

Tegnap este nem csak linzert sütöttem, hanem szappant is főztem.
Az első szappanom nagyon jól sikerült, és már fogyóban van.
Most két félét főztem.
Azaz egyfélét, de két részre osztottam.
Az egyik egy sima citromfűteás, olivaolaj-szőlőmagolaj-ricinusolaj-kakaóvaj-méhviasz kombó lett, színezék és illatmentesen.
A masszát kétfelé vettem mikor már szépen elpudingosodott, és a maradék szappanba színezőnek fahéjat tettem.
Illatnak narancs, és citromfű és egy pár csepp teafa illóolajat kapott, és még tettem bele egy kis mézet is.
Most még pihennek a formában holnap reggel fogom felvágni.
Apropó forma...
Még anno (jó pár éve) Ákosom barkácsolta a suliban a kulcstartót. Olyan ajtós féle.
Eddig csak hányódott, de most remekül szolgál szappanöntő formának.
Először kioperáltam belőle az akasztós részét, majd kibéleltem sütőpapírral.
Azután a kioperált fadarabot szintén bevontam, és két részre osztottam vele a formát.
Így egy formában elfért a két féle szappan.
Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz készen, de arra még várni kell.
De szilveszterkor már lehet próbálkozni vele, tehát az újévet ezzel a szappannal fogom köszönteni...:)

Ez szintén saját recept lett, de most már felírtam mindent.
Hátha valaki egyszer elkéri, vagy újra szeretném csinálni.:)

Nincsenek megjegyzések: